Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home2/oldpetocuri/public_html/t3lib/class.t3lib_db.php on line 809

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/oldpetocuri/public_html/t3lib/class.t3lib_db.php:809) in /home2/oldpetocuri/public_html/typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_fe.php on line 3226

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/oldpetocuri/public_html/t3lib/class.t3lib_db.php:809) in /home2/oldpetocuri/public_html/typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_fe.php on line 3348
Cafeaua - Arhiva articole - PeTocuri.ro
Cafeaua

Pana acum un an, nu beam cafea decat ocazional. Intre timp am integrat-o perfect in ritualul fiecarei dimineti. Nu incep ziua fara o cafea si fara horoscopul lui Neti. In plus, am aflat ca, in cantitati moderate, cafeaua poate fi chiar benefica. Iata ce spun cercetatorii:

Efectul de ingalbenire a dintilor a fost unul dintre motivele pentru care am fost reticenta in ceea ce priveste cafeaua. Insa rezultatele studiilor in domeniu par sa ma contrazica. Principalul factor al ingalbenirii dintilor nu este cafeaua, ci fumatul, apa fluorizata, ceaiul, apa minerala, guma de mestecat antitabagica (ce are un continut ridicat de nicotina) si altele duc la schimbarea culorii dintilor. Principalul motiv al ingalbenirii dintilor este distrugerea smaltului. Asa ca o igiena orala adecvata si un control periodic ajuta la prevenirea ingalbenirii lor.

Cafeaua contine tanine, substante care favorizeaza absorbtia unor elemente nutritive, cum ar fi calciul si fierul. Ea ar trebui savurata la cel putin 30 de minute dupa masa, pentru ca taninele sa nu ajunga in acelasi timp in organism cu nutrientii consumati la masa.

Cafeaua „taie” pofta de mancare si ajuta vezica biliara, determinand astfel o buna digestie, in special a grasimilor.

Daca savurezi cafeaua la putin timp dupa ce te speli pe dinti, vei descoperi ca aceasta are un gust si o aroma mult intensificata.

Rezultatele studiilor Societatii Americane de Chimie arata ca boabele de cafea prajite au activitate antibacteriana impotriva microorganismelor precum Streptococcus Mutans, cauza principala a cariilor dentare.

Testele realizate in Universitatea din Italia (Gabriella Gazzani de la Universitatea din Pavia) au aratat ca anumite molecule din cafea previn in proportie de 98% adeziunea streptococului Mutans pe smaltul dintilor.

Asociatia Dentara Australiana a stabilit ca daca se consuma cafeaua combinata cu un pahar de apa se poate reduce riscul aparitiei cariilor.

Consumul de cafea scade riscul aparitiei multor boli precum diabetul, cancerul de colon, Parkinson etc. Totodata, este un cunoscut remediu impotriva cefaleelor.

Probabil, tocmai ti-am facut pofta de cafea si ti-am reamintit ca nu ai mai trecut de mult pe la stomatolog. Iata o solutie pentru ambele “probleme”! Daca treci pragul uneia dintre locatiile Gloria Jean’s Coffees pana la sfarsitul lunii iunie, pe langa o cafea buna ti se va oferi posibilitatea unei evaluari gratuite a starii tale de sanatate dentara. Pentru o consumatie de minimum 35 de lei, vei primi un voucher cadou in valoare 100 de lei pe care il poti folosi la clinica Premium Dental.

comentarii
#  Carmen
, Joi, 27.08.09 12:06
Cafeaua de la Gloria Jean's Coffees, e grozava, este locul de cafea favorit, alaturi de prietena mea, Claudia!
 
#  anairam_iram
, Vineri, 29.05.09 13:21
si eu gasesc cafeaua benefica si pot spune ca ma simt excelent dupa ce o savurez si mai pot spune ca este si un energizant extrem de bun in timpul sesiunilor,ajutandu-ma f mult in cumularea informatiilor